Weblog Cikgu Jumali

Khusus Untuk Pelajar yang Mengambil Mata Pelajaran Sejarah STPM (940)…

15 Tanda-tanda Malas…


Asalamualaikum..

Dikesempatan ini Cikgu Jumali nak kongsikan tanda-tanda seseorang itu malas…

  1. Mereka yang tahu melakukan tetapi tidak mahu melakukannya.
  2. Mereka yang boleh melakukan tetapi enggan untuk melakukannya.
  3. Mereka yang berupaya melakukan tetapi tidak bersedia melakukannya.
  4. Mereka yang sanggup melakukan tetapi ingkar untuk melakukannya.
  5. Mereka yang ditugaskan melakukan tetapi menolak untuk melakukannya.
  6. Mereka yang berpeluang melakukan tetapi mencari alasan untuk tidak melakukannya.
  7. Mereka yang diberi mudah untuk melakukan tetapi mereka payah untuk melakukannya.
  8. Mereka yang sedikit melakukan tetapi mendakwa banyak telah melakukannya.
  9. Mereka yang biasa melakukan tetapi mengelak untuk melakukannya.
  10. Mereka yang sering melakukan tetapi mendakwa tidak pernah melakukannya.
  11. Mereka yang mahir melakukan tetapi mendakwa tidak pernah melakukannya.
  12. Mereka yang ada asas tetapi tidak mahu mencuba untuk melakukannya.
  13. Mereka yang sepatutnya melakukan tetapi mengelak untuk melakukannya.
  14. Mereka yang berkelapangan tetapi mendakwa suntuk untuk melakukannya.
  15. Mereka yang berdaya tetapi berpura pura tidak boleh melakukannya.

Sumber : Blog

Filed under: Mesti Baca

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Pages

Hits Sejak Sept. 2008

  • 2,847,335 pengunjung

Safety and Legitimacy

Fastnote.wordpress.com website reputation

Kalendar 2016

August 2013
M T W T F S S
« May   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
%d bloggers like this: